Ph meter

Harga RM 180.00/unit
Deposit RM100.00

Penghantaran dalam masa 3 - 4 minggu

Berminat?

hubungi mr adi 013 8494242

INFO LINTAH DAN MINYAK LINTAH TEGAP TEGUH

Dalam blog ini kami kongsi bersama mengenai info ternakan lintah.

Minyak lintah Tegap Tegang yang dihasilkan dari resepi turun temurun untuk membantu masalah seksual lelaki dan juga digunakan untuk urutan tradisional bagi menghilangkan masalah angin badan, melancarkan darah,sakit sakit sendi(gout), sakit sakit badan.

minyak lintah tegap teguh hanya untuk digunakan pada bahagian luar badan sahaja.

terima kasih


Tuesday

PENGGUNAAN EM (EFECTIVE MICROBE)

OK kah penggunaan EM???????

Ramai yang tertanya tanya berkenaan dengan EM. Apa EM.....

EM adalah kumpulan bakteria semulajadi yang terdapat pada alam.

Gabungan bakteria yang berperanan sendiri akhirnya membentuk suatu kerjasama dan apabila diberi kepada alam ianya memberi faedah yang menakjubkan kepada alam sekitar dan kehidupan.
Aplikasi penggunaan khusus bergantung kepada keadaan dan perawatan tertentu.Kajian haruslah dilakukan bagi memastikan kaedah paling berkesan dan ekonomikal.

EM adalah benda hidup. Pengaktifan, penyimpanan dan aplikasi adalah fasa terpenting dalam menentukan keberkesanan penggunaan EM.

Alahhhhhh...yang macam iklan dalam tv tu.......org jepun iklan yogat........itu oranglah pengasas EM......kita orang malaysia lama dah ketinggalan......emmmmmm..

cuma dalam malaysia penggunaan EM masih baru lagi.....kalau di semenanjung lama dah guna....tapi utk Sarawak....jauhhhhhhhh lagi.......maksudnya baru guna.......

tapi dalam industri kilang kelapa sawit.......industri ni memang selalu menggunakan EM.....digunakan dalam sistem pengolahan effluen kelapa sawit.....dan juga dalam industri industri seperti kilang pembuatan mi, kolam kumbahan , pertanian, ternakan , kolam ikan....utk kaki yang berbau pun boleh guna EM...........

EM ni tugas dia adalah membunuh bakteria-bakteria yang jahat......kalau bubuh kat tahi ayam nescaya hilanglah bau tahi ayam tu....matilah bakteria jahat.......

Disamping itu, penggunaan EM dalam industri ternakan kolam juga adalah penting....dimana kalau dicampur dalam air kolam mengikut sukatan yang tertentu maka haiwan ternakan dalam kolam boleh mendapatkan makanan tambahan hasil dari penggunaan EM......maka terbentuklah zooplankton.......yang ni makanan tambahan untuk hidupan dalam air..... penggunaan EM yang terkawal juga boleh mengawal paras amonia dan alge dalam air.....kita tahu bahawa apabila paras amonia dalam air bertambah(paras keasidan)....ini boleh mengakibatkan hidupan dalam air.....matanya pedih......mata terbonjol keluar.....kulit mengelupas dan dengan izin Allah....matilah hidupan dalam air.

0 comments:

Post a Comment