Ph meter

Harga RM 180.00/unit
Deposit RM100.00

Penghantaran dalam masa 3 - 4 minggu

Berminat?

hubungi mr adi 013 8494242

INFO LINTAH DAN MINYAK LINTAH TEGAP TEGUH

Dalam blog ini kami kongsi bersama mengenai info ternakan lintah.

Minyak lintah Tegap Tegang yang dihasilkan dari resepi turun temurun untuk membantu masalah seksual lelaki dan juga digunakan untuk urutan tradisional bagi menghilangkan masalah angin badan, melancarkan darah,sakit sakit sendi(gout), sakit sakit badan.

minyak lintah tegap teguh hanya untuk digunakan pada bahagian luar badan sahaja.

terima kasih


Friday

Bekam Lintah /LEECH THERAPY



Bekam merupakan sunnah Nabi S.A.W. Namun dalam aktiviti berbekam ada tertib dan cara cara yang tertentu. Sebab apa kita berbekam? sebab yang pertamanya sunnah Nabi S.A.W dan kedua untuk mengeluarkan darah darah kotor dari antara lapisan kulit dan daging....termasuklah angin dalam badan.

Bekam yang biasa saya buat ialah ;

1. bekam kering
dimana hanya berbekam sahaja tanpa mengeluarkan darah....biasanya bekam jenis ini adalah untuk mengeluarkan angin dari dalam badan.

2. bekam basah
dimana proses mengeluarkan darah kotor dengan cara mencederakan kulit kemudian di bekam...untuk bekam ini biasa saya buat......kadang kadang saya sendiri akan membekam kaki dan paha saya sendiri......kekerapan bekam ini ialah 3 bulan sekali.......selok eloknya dibuat pada waktu pagi, dan perut dalam keadaan tidak kekenyangan ...dibuat dalam keadaan tenang...tidak tergesa gesa......tidak dibuat selepas makan......bekam jenis ini hendaklah dibuat dengan teliti...pastikan selepas berbekam ...bekas berbekam hendaklah di strailkan bagi mengelakkan jangkitan penyakit.....walaubagaimanapun bekam jenis ini adalah terhad kepada umur........dan keadaan pesakit yang hendak dibekam......yang penting adalah tidak mengidap kencing manis...

selalunya bekam jenis ini sesuai untuk semua jenis penyakit ....terutamanya gout, pening kepala, berat badan, sakit badan, masalah rabun........sakit sebelah badan.....dan banyak lagi.

3. bekam luncur
dengan cara minyak di lumur pada bahagian belakang pesakit kemudian diluncur bekam diluncur dari bahagian atas ke bahagian bawah..........


4. Bekam lintah....
hirudin lintah bukan sahaja untuk kegunaan melancarkan darah samada pada bahagian kemaluan lelaki, komestik, dunia perubatan, sabun, penegang payu dara dan banyak lagi.....tetapi lintah itu sendiri digunakan untuk membuat darah darah kotor dalam badan.....selalunya lintah dapat mengesan darah kotor dalam badan.....ini mengikut pengalaman saya berbekam menggunakan lintah.

selalunya masa lintah ini menghisap darah pada badan kita adalah diantara 2-3jam.....tetapi dalam bulan april lepas saya telah membekam kawan saya di mukah.....kerana beliau mengidap gout yang serius.......hampir semua bahagian sendi beliau kembang terutamanya pada sendiri kaki.....saya telah meletakkan 2 ekor lintah......tidak sampai 30 minit seekor lintah yang menghisap darah beliau telah kekenyangan dan jatuh dengan sendiri......sungguh luarbiasa.....biasanya pengalaman saya berbekam dengan lintah masa yang diambil ialah antara 2-4 jam....tetapi kawan saya yang seirus dengan penyakit gout tidak sampai 30minit lintah sudah kekenyangan dan jatuh dengan sendiri......

kelebihan berbekam menggunakan lintah bukan setakat lintah boleh menghisap darah kotor tetapi hirudin yang disuntik dalam badan pesakit oleh lintah mampu mencairkan darah pesakit darah tinggi.....dan ini membantu mengurangkan tekanan darah tinggi....selalunya pesakit darah tinggi kepekatan darahnya adalah pekat.........

yang pasti selepas berbekam lintah tempat yang di bekam darah sukar untuk berhenti.......dan ada caranya untuk menghentikan darah tersebut......

bekam lintah juga amat sesuai untuk mencairkan darah beku pada luka terutamanya pada mereka yang mana kaki atau tangan yang tersepit atau dihempap benda keras yang menyebabkan darah beku.....bekam lintah juga sesuai untuk mana menyambungkan jari atau anggota badan yang terputus........

1 comments:

julia Bergstrasser said...

apakah anda ingin memiliki bisnis sendiri? atau memiliki rumah pilihan Anda? pedro jerome menawarkan pinjaman 2 tingkat dengan pembayaran pinjaman yang fleksibel sesuai dengan pinjaman individu dan hak internasional, pinjaman saya diberikan dengan sekejap mata ketika saya mengajukan $800,000.00 untuk memperluas bisnis pakaian saya jadi saya akan menyarankan siapa pun di sini mencari bantuan keuangan untuk menghubungi pedroloanss@gmail.com atau whatsapp nomornya di +18632310632. semoga beruntung.

Post a Comment