Ph meter

Harga RM 180.00/unit
Deposit RM100.00

Penghantaran dalam masa 3 - 4 minggu

Berminat?

hubungi mr adi 013 8494242

INFO LINTAH DAN MINYAK LINTAH TEGAP TEGUH

Dalam blog ini kami kongsi bersama mengenai info ternakan lintah.

Minyak lintah Tegap Tegang yang dihasilkan dari resepi turun temurun untuk membantu masalah seksual lelaki dan juga digunakan untuk urutan tradisional bagi menghilangkan masalah angin badan, melancarkan darah,sakit sakit sendi(gout), sakit sakit badan.

minyak lintah tegap teguh hanya untuk digunakan pada bahagian luar badan sahaja.

terima kasih


Wednesday

MAHLIGAI LINTAH

Mahligai lintah?????

Mungkin orang yang baru pertama mendengar perkataan mahligai lintah akan tersenyum sebab mendengar sahaja ayat mahligai lintah adalah sesuatu yang amat ganjil.

Mungkin yang sudah biasa dengan ternakan lintah secara komersial biasa dengan perkataan mahligai lintah. Ya....disinilah kepentingan dari segi proses pembiakan , kerehatan lintah. Mungkin ada yang tertanya tanya kenapa perlu ada mahligai lintah di dalam sesebuah kolam lintah, berapa mahligai lintah yang perlu ada dalam setiap kolam, apa dia alat mahligai lintah?

Mahligai lintah merupakan tempat di mana tempat lintah untuk bertelur, berehat untuk mendapat suhu yang sesuai. Selalunya pasu bunga yang diperbuat dari tanah liat di gunakan sebagai mahligai lintah sebab berada di bawah pasu bunga di dalam air merupakan kawasan yang amat sesuai untuk lintah kerana kawasan ini sejuk, dimana suhu yang melebihi 25 darjah celcius boleh menyebabkan kehidupan lintah tidak selesa dn boleh menyebabkan kematian lintah.

Penggunaan bilangan mahligai di dalam sesebuah kolam adalah bergantung kepada bilangan lintah , semakin banyak lintah berada di dalam kolam semakin banyaklah pasu bunga yang digunakan. Contohnya kalau kolam kita mempunyai 300 ekor lintah memadai 1 pasu bunga sahaja digunakan. kalau guna pasu bunga yang banyak kemungkinan boleh menyebabkan lintah ni susah nak cari pasangan sebab terlampau banyak tempat nak cari pasangan.

0 comments:

Post a Comment