Ph meter

Harga RM 180.00/unit
Deposit RM100.00

Penghantaran dalam masa 3 - 4 minggu

Berminat?

hubungi mr adi 013 8494242

INFO LINTAH DAN MINYAK LINTAH TEGAP TEGUH

Dalam blog ini kami kongsi bersama mengenai info ternakan lintah.

Minyak lintah Tegap Tegang yang dihasilkan dari resepi turun temurun untuk membantu masalah seksual lelaki dan juga digunakan untuk urutan tradisional bagi menghilangkan masalah angin badan, melancarkan darah,sakit sakit sendi(gout), sakit sakit badan.

minyak lintah tegap teguh hanya untuk digunakan pada bahagian luar badan sahaja.

terima kasih


Wednesday

ANTARA LINTAH DAN HARAPAN

Tentu diantara kita sudah menternak lintah...mungkin dah setahun.......atau 8 bulan yang lalu....atau 6 bulan yang lalu.......hasilnya???????? adakah anda bangga atau kecewa dengan hasil lintah anda????????kalau anda berjaya gandakan lintah anda SEKALUNG TAHNIAH dari saya....kalau anda gagal mempergandakan lintah anda......DI MANAKAH SILAPNYA.......adakah teori 1 ekor lintah boleh menghasilkan anak anak lintah sebanyak 200 ekor boleh dipakai...??????

Masalah utama dalam ternakan lintah adalah :
- Teknik
adakah teknik air berkesan......adakah cocoon terbentuk dengan kaedah ini????

-tanah
tanah apa yang anda guna.....tanah bukit? /tanah banyak cacing???? atau tanah gambut??? atau tanah sawah????? apa kah anda fikir bahawa lintah sesuai hidup di semua jenis tanah??????adakah anda terfikir bahawa lintah amat sensitif dengan suasana ph yang tinggi atau rendah?????

-suhu
dimanakah tangki atau kolam ada??? terdedah kepada cahaya matahari atau........hujan....

- baja
ini juga antara yang terpenting.....baja apa anda guna.....????kompos atau vermikompos?.....berapa kekerapan anda memberi lintah anda makan.....?

0 comments:

Post a Comment